tisdag 3 november 2009

Kvällens utdrag...

Utdrag från Teodor Blammérs blogg:

"Hej bloggen!
Varför skriver jag så? Varför inleder jag mitt blogginlägg på det sättet? Vad menar jag? Vem säger jag hej till? Säger jag hej till bloggen?
Hur som helst, idag har jag mestadels suttit inne framför soffan och surfat mig genom hela internet. Från början till slutet. Jag började på den första hemsidan och slutade precis, bara för några minuter sedan, på sista hemsidan, vilket alltså blir den här sidan. Någonstans när jag surfat mig igenom 300 sidor känner jag hur något eller någon försiktigt kliar mig på ryggen. Någon eller något som kliar mig på hela ryggraden. Från första kotan till sista kotan, som alltså sitter längst ner på ryggslutet. Jag vänder mig om från datorskärmen och söker av området bakom min rygg men hittar inget där.
Senare på eftermiddagen, alltså imorgon på eftermiddagen, kommer jag att gå till botten med det här. Jag kan inte sluta fundera, jag kan inte sluta undra vem eller vad det var som kliade mig på ryggen. Tills dess säger jag:
Adjö och go home!"

Inga kommentarer: