torsdag 19 november 2009

Dagens utdrag

Utdrag ur Ottar Johansdottirs blogg:

"Hej alla trogna läsare!

Ännu en vanligt dag på jobbet. Eller, ja, vanlig och vanlig. Jag vet inte. Idag inledde jag min näst sista vecka i arbetslivet. Bara två veckors arbete till och sedan, den så kallade "friheten". Jag har svårt att beskriva eller ens känna hur jag känner. Vissa frågor dyker oundvikligen upp nu i slutspurten av min arbetskarriär. Allmänna frågor om livet. Har jag trivts? Har jag blivit det jag velat? Jag vet inte. Nog har jag trivts på jobbet men jag tänker inte sticka under stolen med att jag faktiskt haft en dröm om att jobba som någonting annat. Varför blev det aldrig av då? Ja, om jag bara visste det. Jag antar att jag aldrig vågade ta det där första steget. Vänta nu. Steg? STEG?! Allvarligt talat! Är det ens ett ord? Är det ett skämt? Har ingen människa upptäckt detta tidigare, att vi helt utan den minsta reaktion går runt om dagarna och tror att det är okej att ha ett sådant ord i det svenska språket? Har människor tappat förståndet? Jag vet inte vad jag ska tro längre. Jag skäms rent ut sagt. Det är vidrigt. Är jag med i en konspiration? Det... vänta... om jag bara kunde... öh... *klick*."

Inga kommentarer: