tisdag 23 december 2008

Jod Gul

Det var innan någonting hade kommt till mig som jag bestämde mig för att tiden var inne. Det var dags. Det var inte alls dags. Ingenting hade ju kommit till mig. Jag trodde ändå att åtminstone något var dags. Så jag satte mig där utan att rätta upp ryggen eller försöka göra det bekvämt för mig. Och som ni märker nu fanns där verkligen inte något på gång. Inget hade kommit. Samtidigt som jag skrev det tänkte jag på att det var precis så det var. Och det resulterade i detta.

God Jul tänkte jag sedan önska er i förväg så att jag inte kommer och gör det för sent eller mitt upp i julfirandet, då är det för sent. Ja, lite för sent är det. Imorgon kommer jag hur som helst att önska vänner och bekanta och möjligtvis okända personer en god jul alldeles för sent. På tok för sent.

Som ni sedan märkte ytterligare en gång hade han inget att skriva. Han skulle ha väntat. Han skulle ha väntat till något kom till honom.

Inga kommentarer: