lördag 13 december 2008

Dagen som nyss var här.

Idag, det vill säga igår (fredag), gick jag upp någonstans runt sängen... eh... gick jag upp någon gång runt tolv. Jag brukar veta exakt klockslag på när jag, kall och trött tillslut tvingar mig upp ur sängen men idag, i alla fall nu, är minnet kring detta lite suddigt. Spelar det någon roll, frågar jag och ni mig nu. Och er nu.
Ok. Klockan var om jag får gissa, baserat på tidigare dagar, kanske snarare framåt halv ett. Men när jag tänker efter, vilket är precis vad jag gör hela tiden nu, så börjar jag minnas något om ett klockslag jag måste ha iakttagit efter att jag kommit ut ur duschen. Och om jag inte minns fel, var klockan då inte mer än tio minuter i tolv. Detta innebär att jag förmodligen klev ur sängen redan halv, eller möjligtvis tjugo minuter i tolv. Vilket måste betyda, inser jag nu, att klockan kanske snarare var fem i eller till och med fem över tolv då jag steg ur duschen. Dessutom fanns det inga möjligheter för mig att se något klockslag i själva badrummet utan jag måste ha tittat på klockan tidigast någonstans utanför badrummet, alltså efter hela efter-dusch-processen med torkning av kropp osv.
Hur som helst. Det som jag sedan skulle påbörja efter "efter-dusch-processen", som för övrigt inte är en korrekt benämning på något sätt, var att jag tänkte göra frukost. Och om jag försöker minnas vad klockan var vid detta tillfälle blir det genast suddigt igen. Men utifrån vad jag nu tror klockan kan ha varit efter duschgrejen, jag kallar det "duschgrejen" så länge, så måste den ha varit någonstans runt kvart över tolv. Ok. Ja.
Jo. Det jag ville komma till. Kan klockslaget, alltså "kvart över tolv", ha någonting att göra med att jag just denna dag (12:e december) bestämde mig för att för första gången på otroligt länge, äta knäckebröd till frukost?

Svar eller eventuella frågor mottags ej. Kommentarer gällande mejeriprodukter, sängkläder eller fiskeutrustning förväntas däremot.

Ha en trevlig tid.
Hej!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom det är ganska lyhört här måste jag fnissa. Jag fnissar nästan ihjäl mig.

Anonym sa...

Vad SMÖR du med mitt ÖRNGOTT? Ska du ha SPÖ eller?

Anonym sa...

haha i dont understand a lot.
but i guess your blog is interesting too then :)

Anonym sa...

braa om jag första nagon kanske ja!
ok. so wrong :D

Anonym sa...

i live in uppsala fool :)
msn: sunny_becky_99@web.de
its gay, i know.