söndag 30 mars 2008

Igår

Nu sitter jag här en timma senare än vad jag egentligen gör. Du sitter säkert också.

Ju mer jag tänker efter desto mer inser jag att jag inte har något att berätta just nu.

Och har man inget att berätta så gör man det ändå:

Jag har två tunna madrasser ovanpå min säng, inlindade i ett underlakan. Min sovteknik resulterar i att dessa två madrasser flyttar sig längre och längre ifrån väggen och skulle rent teoretiskt sett kunna hamna helt utanför sängen om detta pågick utan att jag gjorde något åt det. Innan det är dags att sova måste jag alltså därför "Lift the mattress" och lägga den till rätta. Detta hade självklart bara varit en "minor thing" om allt hade gått som det borde. Men av någon okänd anledning är detta lilla lyfttag med madrassen bland det jobbigaste och tråkigaste en människa kan utsätta sig för. Friktionen (förhoppningsvis rätt ordval) är obegripligt stark under madrasserna. Hela min styrka och kroppsvikt tycks inte vara tillräcklig för att rubba dess position. Nej, snälla... säg ifrån. Det här är inte relevant.

Vi får hoppas på ändring av innehåll i denna blogg!

... jag följde visst inte titeln på inlägget alls.

Inga kommentarer: