måndag 29 september 2008

Dags

Nuså... ja, då var det snart dags. Imorgon skulle jag tro att det blir av. Håll utkik, det kommer bl. a. länkas.

Så, idag har man jobbat hela eftermiddagen och därmed tjänat pengar för det jobbet man gjorde under de timmarna man arbetade på jobbet. Det hela hänger alltså ihop. Jobbar man ett antal timmar får man betalt utifrån mängden timmar. Fascinerande, javisst. Men inte särskilt stimulerande trotts allt.

Jag har i själva verket ingen aning om vad de gör på andra sidan stan' såhär dags, det är för mig ett enda stort mysterium. Visst kan jag gissa, men vågar jag det? Tar jag en för stor risk om jag helt plötsligt sitter och bollar idéer med mig själv, idéer och tankar om andra människors sysselsättningar framåt natten. Tids nog får jag säkerligen ett svar, vare sig det kommer från en gammal man eller ett litet husfot. "Den dagen var då kommen redan nu" tog han i, tog han ur. Han tog av sig sin kavaj, lät frisyren spela banjo.

Ok, godnatt!

Inga kommentarer: