lördag 3 maj 2008

Dialog på buss:

- Du ser lite sliten ut nu för tiden!
¤ Jaså? Man tackar!
- Jag menar det verkligen... ta bara det där med din frisyr.
¤ Jag vet... jag vet att den ser lite, hur ska man säga?
- Lite äcklig?
¤ Hm, jag skulle väl kanske inte gå så långt att kalla den äcklig, men lite...
- Du får inte fram det, men strunt i det. Jag har nåt till dig.
¤ Jaha, är det något av plast?
- Öh, ja... hur visste du det?
¤ Är det fyrkantigt och svart?
- Ja... hm, men jag förstår inte...
¤ Jag vet vad det är! JAG VET!
- Men snälla, hur kan du...?
¤ JAAG VEET! DU DIN LILLA! Det är som om allt vore självklart, inte sant?
- Jo visst, men... jag vet inte vad jag ska säga.
¤ Pff, och du har mage att kalla mig sliten!



//Godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

SChysst att initiativet, go: et, kalla det överläget om du vill verkar skifta mellan personerna - från "¤" till "-" och vice versa. Det blir alltid lika effektfullt när det händer. Men det nästan roligaste i hela texten är det faktum att "-" säger "Du får inte fram det, men strunt i det", hahaha. /Joel